söndag 30 oktober 2011

Herdingtävling och vinst!

Colin är ju bara för underbar! Vi fick idag veta att man måste stå stilla vid pinnen vid hämtet. Det gick ju fint, Jasna har ju fått mig att stå stilla redan så Colin gick ut fint till vänster. Saktade av fint i upptaget och vi promenerade genom banan :) I korridoren smet ett får utanför, det dumma fåret som bråkade med Bisot på hennes runda, det var så lustigt, det hade huvudet vinklat in i korridoren men Col var väl lite för långt in bakom det så det slank utanför, tack och lov så hade matte sine nerver på rätt ställe idag och kom ihåg att det är bättre att skita i just det fåret. Var tvngen att prova skicka Col men valde snabbt att låta fårskallen gå utanför.
Nytt för idag var också att hunden måste vara på alerten då den håller fåren från fållan på slutet, Colin är van att bli lagt eller satt där. Nu ville jag ha honom på tå och passande fåren. Han gjorde det fint, tyvärr blev han lite fundersam på det nya så jag fick påminna honom att stanna några gånger. Eller, det var väl bara för mina nerver, han hade helt klart stannat ändå men ibland är det svårt att vara tyst... 83 poäng och fina ord från domare Carol Delsman, stort!

1 kommentar:

  1. Jag gläds med dej och Colin!! Bra och inte alls förvånad att ni vinner!!! Grattis sa stormatte!!!

    SvaraRadera