söndag 16 oktober 2011

Flygande Lördagspromenad

Vi har fått tillåtelse från veterinären att springa lite mer lös nu, Fly får inte bli trött och flåsig men att hon måste få springa, det var både jag och veterinären överens om. Det märks att det är en hyfsat understimulerad unghund jag har just nu.

Jag talade sakligt om för Fly att hon inte fick springa sig trött, -nej då, jag lovar, fick jag till svar.
Sekunden senare rusar en Beardis runt på fältet bredvid oss, hur lycklig som helst: Titta matte, jag springer!!!! Såg hon ut att hojta åt oss tre som stod kvar på grusvägen och häpet tittade på vovven som inte fick springa sig trött... :) Colin och Bacchus var överens om att det där inte var ok och väntade lugnt tills hon kom tillbaka och ville leka med dom i stället. Nu fick hon ta det lugnt också och blev inte så trött. Det är ju en Beardis liksom!
Fröken i fråga har gått upp 1.8 kilo sedan hon blev sjuk, hon är absolut inte tjock av det, hon kan gott ha dom men det tror jag inte att hon vill. Hon har fått gå över till vuxenmat på heltid som hon äter med mer aptit än hon någonsin haft och sedan har hon som sagt fått hållas i koppel i några veckor. Nu tror jag som sagt inte att hon kommer att behåll några gram av dessa 1.8 kilo nu då hon får röra sig igen.

Nu skall vi kasta upp ett par vovvar på trimbordet :o)

1 kommentar: