måndag 20 september 2010

Silvermadalj


Så kom dagen D, då Col och jag skulle ställa upp i SM i fårvallning för Bearded Collie. Eller som vi nu kallar det- den årliga klubbtävlingen. Nervösa som få står vi och väntar på vår tur. Shania, som är vår domare står just och skriver kommentarer om ekipaget före oss. Då drar en dumtacka från flocken som just vallas på och tacklar ner Shania så illa att jag får sitta vid hennes sida och vänta på ambulansen. Hjärnskakning och blåslagen, annars vid gott mod, såhär dagen efter. Tur det!
Utan domare står vi då kvar, de sex ekipagen som inte gått än. Leffe rings in och tävlingen fortsätter, Colin är strålande och jag blev nöjdare än nöjdast. Vi tappade ett får vid infållningen men han hämtade det riktigt fint. Efter att alla har gjort sina rundor får jag veta att jag gått vidare, alltså har jag minst vunnit silver! Och det var just där min hjärna stannade:) Eija gjorde en toppenrunda med sin hund, och vi gjorde inte det... Men, vi är supernöjda, det kunde inte vara bättre!!

3 kommentarer:

  1. Tack:9 Men, vad är silvermAdalj för någe, tro...?

    SvaraRadera
  2. Medalj stavas med e!!! Annars är det bara att gratulera till det andra i inlägget!!! Hurra!

    SvaraRadera