onsdag 24 augusti 2011

Vallande vovvar

Fly 10.5 månader i hagen

Såå glad att jag har mina jyckar som delar mitt vallningsintresse, minst sagt. Vi var iväg igår och jag gick två kanonrundor på Herdingbanan med Col, sedan en tredje där det uppstod en del disskusioner, han var lätt less på matte men vi löste det fint tycker jag :) Provade Fly på ett större fält för första gången och uj så fin hon är. Så länge jag hänger med och gör rätt så går hon som en klocka och hon är väldigt på. Mycket hellre en hund som är för på i början, tycker ju jag! Hon lyssnar bra men är lite selektiv, men det är väl därför man tränar! Och så skoj det är!
Nu skall vi iväg på lydnadsträning, Colin kanske bara agility idag, vi behöver ha riktigt roligt han och jag känns det som. Även om han gillar lydnad också så smäller agility klart högre :)


4 kommentarer: