torsdag 25 augusti 2011

Torsdagstävling på Mårtensby gård

Vi vann! Matte behöll lugnet och Colin klarade ut de lite splittrade baggarna i början och sedan gick rundan kanon, han är så duktig fina Colin.

Det var sex stycken som startade, fyra beardisar, en aussie och en liten grå sak, en Pumi, tror jag! Jag är så dålig på dom där. Vet vad en Mudi är eftersom att Gross är en sådan snygging. Jag får helt enkelt plugga på!

Efter tränade Fly och jag lite, uj så på hon är, Fröken. Och det är härligt! Hon bangar inte för att få en skrammelflaska i huvudet tre gånger. Vi kom överens om att vi måste försöka hitta ett sätt att nå in till henne, Ewa och jag :-P

3 kommentarer:

  1. Återigen ett jättegrattis! Gross tackar för komplimangen ;) Den lilla gråa gissar jag på är Pumin Ztella :)

    SvaraRadera
  2. Åh, så Ztella ÄR en Pumi? Jag kanske lär mig detta till slut! :-P

    Tack :O)

    SvaraRadera
  3. Japp, hon är en Pumi :) Inte lätt med de tre små ungerska vallarna och deras rätt lika namn: Mudi, Pumi och Puli :P

    SvaraRadera