onsdag 17 augusti 2011

Onsdagsträning på klubben


Hm, hur kan det komma sig att det är mycket lättare att få till ett fint fritt följ MED koppel på? För att matte har ett helt annat tänk då? Troligtvis :-P Det var i alla fall rejält skoj idag med bästaste Pysse och Nina, först lite modfällt för Fly tyckte inte alls att hon skulle ligga plats själv där borta, sist hemma hade jag henne nästan tre minuter... Men men, det kommer nog vad det lider!
Efter lydnadsträningen och det obligatoriska fikat, (köpt på klubben!! ;)) så gick vi ut på agilityplan. Uj så skoj vi hade allihopa! Både hundar och mattar. Fly är tuff i allt hon provar, det är riktigt kul.
Efter ett tag bytte jag till Colin som har tunneln som sin paradgren, han har ju knappt gjort mycket agility men tunneln verkar han tycka är superskoj! Över lag så tycker han att agility, det är grejer det :)



2 kommentarer:

  1. Kan man inte kräva en agilitybanan med bara tunnlar, tycker jag i alla fall.....

    SvaraRadera
  2. Mitt problem i lydnaden är tvärtom, jag får inte till det med koppel på, jag har gett upp!!!

    Utan koppel går alla som en klocka:o)

    SvaraRadera