onsdag 27 oktober 2010

Påhittiga odjur

AAAJJJ, mitt knä hoppade just i fel läge när jag skulle resa mig... Vaddå ung och stark? Pyttsan! Dock kom vi just hem efter en timmes rask prom, utan större andningsbesvär hos matten:P
Idag hittade suggorna minst sagt på satyg, en hade sönder en grind i ena avdelningen varpå dom går och öppnar de andra två avelningarna. 70 suggor och två galtar som inte alls ska gå tillsammans var i ett härligt virrvarr när jag kom med foderkärran. En av suggorna får syn på mig, tar sats och hoppar upp i kärran som välter. Jag valde att gå därifrån i en halvtimme för att sen komma tillbaka och sortera upp dom... I detta nu äter grabbarna kvällsmat, Colin klättrade innan maten upp i mitt knä, kan man må annat än bäst då? Trattfånen äter frtfarande penicillin men såret ser lite bättre ut.
Undrar om man som snart 23-åring får gå och lägga sig klockan åtta på kvällen?...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar