onsdag 15 december 2010

Så är hon äntligen här!

Fly, Ovenslope Cinderella har just landat i sitt nya hem, vårat hem! Jag åkte till Finland på Måndagkvällen och hem igen på Tisdagskvällen, hemresan gick suveränt! Jag blev såå väl omhändertagen av Hanna och Martta hela dagen! Båten gick vid 21.00 finsk tid och efter ett tag så somnade hon. I omgångar så sov hon/ lekte hon hela hemresan :) Favoritleksaken är given, en plyshring som har pipfunktion som hon fick med sig från uppfödare Hanna. Väl framme I hamnen i Stockholm fick jag väcka sessan som då tyckte att vi gott kunde sova ett tag till, jag höll med henne men det kändes bäst att ändå gå av färjan. En sådan tuff sessa jag fått hem! Hon går gärna själv på marken medan stressade resenärer drar rullväskor förbi henne! Väl i bilen talade hon högljutt om att det inte var helt rättvist att hon fick vara själv i bakluckan. Detta talade hon om i ca fem-tio minuter, sedan sov hon som en stock ända tills vi var framme hos mamma där vi hämtade grabbarna.
Grabbarna har sas delade åsikter om Fröken Fly... Colin tycker att hon är helt ok, söt som få, tror jag att han sade. Bacchus ignorerar henne så länge hon håller sig lugn och på avstånd. Hm, inte direkt nån av hennes starkare sidor... Hon har dock insett att han inte vill ha henne nära, men att leka och busa, det gör hon INTE avkall på för hans skull! :)
Bilder kommer, jag måste slå till datorn ordentligt då den inte vill koppla ihop sig med min mobil...
Iaf så har jag den sötaste av sötaste tioveckorsvalpar här! Ni lär höra mer från oss... :)

3 kommentarer:

  1. härligt! skönt att allt gick så bra! :)
    SS

    SvaraRadera
  2. Full fart verkar det som! :o)

    SvaraRadera
  3. hej ina!
    efter att ha läst din blogg som jag förresten inte hade en aning om att du hade,så förstår jag att du har fullt upp med både grisar och förstås gullvovvarna,jag förstår inte hur du hinner...
    jobbigt med astman,jag brukar vara som sämst på höstarna och när jag tror att jag är bra och glömmer eller skiter i att ta medecinen...
    konstigt,jag har också ett knä som hakar upp sej i tid och otid,kanske ett släktdrag?!
    ska bli kul att följa din nya lilla finne och se hur hon utvecklas,bilder bilder!!!!kram morbror:)

    SvaraRadera